Pages Menu
Facebook
Categories Menu

Technologia Drive

Specjalna technologia DRIVE

Urządzenia  MANKAR-Drive posiadają kilka technicznych szczegółów:

Pojazdy i opcje montażu

Ponieważ występują różne pojazdy z różnymi możliwościami podpięcia narzedzi, występują tez liczne modele urządzeń do oprysku. Zasadniczo wyróżniamy:

  • Urządzenia do podwieszenia: Tramus-CityTrama und Tramus
  • Urządzenia, które przeznaczone są do montażu z tyłu pojazdu: Flexomant-Modelle und Trama-Modelle

  • Urządzenia z możliwością montażu z przodu i z tyłu: Varimant- und Varimant-Winner-Modelle
  • Modele  do montażu na specjalnych pojazdach jednoosiowych, które nadają sie również do montażu z przodu ciągnika: Unima-E 60-120 Flex
  • Specjalne pojazdy jak quady czy kosiarki nie posiadające 3-punktowego systemu mocowań. Odpowiednie adaptery mogą zostać dopasowane do każdego urządzenia rolniczego i prawie każdego innego pojazdu.

Szerokość oprysku, szerokość robocza oraz zasięg

Każdy z powyższych parametrów może być inny:

  • w uprawach rzędowych o dużej szerokości rzędów najczęściej po środku pozostawia się pas trawy, by zmniejszyć ryzyko erozji gleby. W takim przypadku, oprysk tej części jest niepożądany i dlatego dysze  powinny być montowane na zewnętrznych ramionach. Zasięg oprysku jest w określonym zakresie regulowana, dzięki czemu oprysk może zostać dopasowany do różnych szerokości rzędów.
  • Na trawnikach, ścieżkach, i placach pożądany jest jak najszerszy i dokładny oprysk – szerokość robocza powinna być równa zasięgowi

W czasie transportu po polach lub drogach jest naturalnie możliwość złożenia ramion w ten sposób by zajmowały jak najmniej miejsca.

Dozowanie i kontakt z podłożem przy pompie napędzanej kołem.

Dozowanie zależy od typu urządzenia oraz napędu pompy – elektryczny lub kołem. Przy pompie napędzanej kołem za stały kontakt koła z podłożem oraz odpowiedni odstęp pomiędzy dysza i podłożem odpowiada specjalnie zaprojektowany przegubowy równoległowód. Sprawia on że pozycja osłony opryskiwacza a tym samym dyszy, jest niezależna od pozycji ciągnika np. na nierównościach czy zboczach.